Telep létesítés
A bejelentéshez kötött tevékenységek esetében az iparosnak a hatóságnál írásban kell bejelenteni a folytatni kívánt ipari tevékenységet, amelynek alapján a hatóság – miután a társosztály visszaigazolta az építésügyi szabályok alapján, hogy a telepen az adott tevékenység folytatható – ha a bejelentés megfelel a jogszabályban előírt feltételeknek, e tényről a bejelentést tevőt igazolás megküldésével értesíti és a telepet nyilvántartásba veszi.
A telepengedély-köteles tevékenységek folytatása esetén telepengedélyezési eljárást kell lefolytatni a jogszabályban felsorolt szakhatóságok előzetes bevonásával, a szomszédos ingatlan tulajdonosainak ügyfélként való részvételével, amelynek eredményeként – a jogszabályi feltételek fennállása esetén - az iparos telepengedélyt kap.
Az adatváltozást – az ipari tevékenység változtatását ide nem értve - illetve a tevékenység megszüntetését haladéktalanul köteles bejelenteni a jegyzőnek az ipari tevékenység végzője.
Ki jogosult az eljárásra
A Budapest II. kerületben végzett - a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II. 27.) Korm. rendelet mellékleteiben pontosan felsorolt – gazdasági (termelő vagy szolgáltató) tevékenységet (ipari tevékenység) folytatató cég, egyéni vállalkozó.
Kérelem benyújtása (helye, ideje, módja)
A gazdálkodó szervezetek számára az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet kötelezővé teszi az elektronikus ügyintézést, ezért eljárásaink megindítására cégek és egyéni vállalkozók számára csak elektronikus úton van lehetőség.
E-önkormányzat portálon közzétett elektronikus űrlapok útján: https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap (Budapest Főváros II. kerületi Önkormányzat kiválasztását követően; Ágazat: Ipar-kereskedelem).
E-Papír útján:
Az E-papír szolgáltatás az epapir.gov.hu oldalon érhető el.
Az E-papírt az alábbiak szerint kell kitölteni:
Jelölje ki a „CÉGKAPUBÓL KÜLDVE SZERETNÉK E-PAPÍRT BENYÚJTANI” szövegrész előtti jelölőnégyzetbe, majd adja meg a cég teljes nevét és adószámát.
Címzett: Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat
Témacsoport: Önkormányzati igazgatás
Ügytípus: Kereskedelmi Ügyek
Tárgy: Bejelentés/adatváltozás/megszűnés, stb.
Csatolni kell: a kapcsolódó kitöltött nyomtatványt, a kötelező mellékleteket (pl. szerződés)
Kérelemhez csatolandó dokumentumok
- Ingatlan használatának jogcímét igazoló okirat
Telepengedély-köteles tevékenység folytatása esetén:
- a szomszédos ingatlanok tulajdonosainak, társasház esetén a közös képviselők neve, elérhetőségi címe
- környezetvédelmi tervfejezet
Eljárási illetékek, fizetési kötelezettségek
Bejelentés-köteles tevékenység folytatása esetén: a bejelentés illetékmentes.
Telepengedély-köteles tevékenység folytatása esetén: 5.000,- Ft igazgatási-szolgáltatási díjat kell fizetni, amit Hivatalunk számlaszámára kell átutalni, a Hivatal számlaszáma: 12001008-01330897-00100008.
Ügyintézési határidő
- - Bejelentés-köteles tevékenység folytatása esetén: 15 nap
- - Telepengedély-köteles tevékenység folytatása esetén: 30 nap
Jogorvoslati lehetőség
Az elsőfokú határozat, illetve a jogszabályban meghatározott végzés ellen a döntés közlésétől számított 15 napon belül fellebbezést lehet előterjeszteni a döntést meghozó hatóságnál Budapest Főváros Kormányhivatalához címezve.
Vonatkozó jogszabályok
- A telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályairól szóló 57/2013. (II. 27.) Korm. rendelet
- az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet
- A telepengedélyezési eljárásért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjáról szóló 35/1999. (X.13.) BM rendelet
- A szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény
- Az illetékről szóló 1990. évi XCIII. törvény
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
-2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
-451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól
Ügyfél jogai, kötelezettségei
Az ügyfél joga, hogy
- kérelmet nyújtson be,
- kérelmével a tárgyában hozott döntés véglegessé válásáig rendelkezzen, a kérelmet visszavonja,
- ügyében személyesen eljárjon, vagy - ha törvény nem írja elő az ügyfél személyes eljárását - helyette törvényes képviselője, vagy az általa, illetve törvényes képviselője által meghatalmazott személy, továbbá az ügyfél és képviselője együtt járjon el,
- az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás során keletkezett iratba, azokról a jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy – kormányrendeletben meghatározott költségtérítés ellenében – másolatot kérhet,
- az eljárás során bármikor nyilatkozatot, észrevételt tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
- bizonyítási eljárást indítványozzon,
- igazolási kérelmet terjesszen elő,
- jogorvoslattal éljen,
- az eljárás során jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatást kapjon.
Az ügyfél kötelessége, hogy
- az idézésnek eleget tegyen,
- a hiánypótlási felhívásnak eleget tegyen,
- az eljárás során jóhiszeműen járjon el,
- az eljárás során együttműködjön a hatósággal, a többi résztvevővel.