Zaj- és rezgésvédelmi eljárás
Az egyes zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos hatósági ügyeket a jegyző hatáskörében eljárva, a Hatósági Igazgatóság Környezetvédelmi Osztálya végzi.
Elsőfokú zajvédelmi közigazgatási eljárás, az alábbiakban felsorolt leggyakrabban előforduló zajpanasz típusok előfordulása alapján kezdeményezhető:
1. Gépészeti/műszaki berendezésekből (klíma, hőszivattyú, stb.), üzemi- szabadidős létesítményektől (vendéglátó egységek, kereskedelmi egységek) származó; építési tevékenységből származó zajproblémák, zajterhelések kivizsgálása
2. Üzemi,- szabadidős tevékenységet végző üzemeltetők részére zajhatárérték megállapítása
3. Alkalmi rendezvények bejelentése
A kérelem benyújtható a Budapest II. Kerületi Polgármesteri Hivatal Központi Ügyfélszolgálatán, annak nyitvatartási rendje szerint. (1023 Budapest, Margit utca 2-4.).
Postai úton az alábbi címre küldhető: Budapest 23, Pf.: 21. 1277.
Zajpanasz bejelentése:
A zajvédelmi eljárás megindításához az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 36. (1) bek. alapján legyen szíves közölni a nevét, a pontos elérhetőségét, telefonszámát, hogy a zajszakértő fel tudja venni Önnel a kapcsolatot, továbbá a zajforrás pontos meghatározása is szükséges.
A zajkibocsátási határértékek megállapítása iránti kérelem:
A zajkibocsátási határértékek megállapításának, valamint a zaj- és rezgéskibocsátás ellenőrzésének módjáról szóló 93/2007. (XII. 18.) KvVM rendelet 2. számú melléklete szerinti „Üzemi, szabadidős létesítmény zajkibocsátási határértékének megállapítására” című kérelmen kell benyújtani. (kérelem a honlapról letölthető)
Zajpanasszal kapcsolatos eljárásban benyújtott kérelemhez külön csatolandó dokumentum nem szükséges.
Illetékmentes.
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 50. § alapján az ügyintézési határidő: teljes eljárásban 60 nap, sommás eljárásban 8 nap.
A határidőbe nem számít bele az eljárás felfüggesztésének vagy szüneteltetésének időtartama.
Az Ákr. 116. § (1) bek. alapján: Az ügyfél, vagy akire a döntés rendelkezést tartalmaz, az elsőfokú döntés ellen akkor fellebbezhet, ha azt törvény kifejezetten megengedi.
(2) Fellebbezésnek van helye, ha a határozatot
- a)- a képviselő testület kivételével - helyi önkormányzat szerve, vagy
- b) rendvédelmi szerv helyi szerve hozta.
(3) Abban az ügyben, amelyben a határozat az (1) vagy (2) bekezdés alapján fellebbezéssel támadható, az önálló jogorvoslattal támadható végzés ellen fellebbezésnek van helye.
(4) Az (1) és (2) bekezdésben foglalt esetekben sincs helye fellebbezésnek
- a) ha az elsőfokú döntést - a központi hivatal kivételével - központi államigazgatási szerv vezetője hozta,
- b) ha a képviselő-testület önkormányzati hatósági ügyben hozott döntést,
- c)a másodfokú hatóság által hozott önálló jogorvoslattal támadható végzés esetén,
- d) ha nincs kijelölt másodfokú hatóság,
- e) nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánított ügyben,
- f) ha a hatósági szerződés alapján végrehajtást rendeltek el.
(5) A (2) bekezdésben foglalt esetekben sincs helye fellebbezésnek, ha törvény a fellebbezést kizárja.
Az Ákr. 118. § (3) bekezdése szerint, „A fellebbezést a döntés közlésétől számított tizenöt napon belül az azt meghozó hatóságnál lehet előterjeszteni.
- A környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007 (X.29.) Korm. rendelet;
- A környezeti zaj- és rezgésterhelési határértékek megállapításáról szóló 27/2008. (XII. 3.) KvVM-EüM együttes rendelet;
- a zaj- és rezgéskibocsátás ellenőrzésének módjáról szóló 93/2007. (XII. 18.) KvVM rendelet
- 22/2008.(XI.24.) Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének rendelete a zaj- és rezgésvédelem helyi szabályozásáról
Ügyfél joga, hogy:
- kérelmet nyújtson be,
- kérelmét a döntésig módosítsa, visszavonja,
- önmaga helyett megbízottja járjon el,
- saját ügye irataiba betekintsen,
- nyilatkozatot tegyen, jegyzőkönyv felvételét kérje,
- meghallgatást, bizonyítékok beszerzését kérje,
- igazolási kérelmet terjesszen elő,
- jogorvoslattal éljen,
- végrehajtással szemben kifogást terjesszen elő.
Ügyfél kötelezettsége:
- idézésnek eleget tenni,
- hiánypótlásnak eleget tenni,
- illetéket megfizetni,
- többletköltséget megtéríteni,
- jóhiszeműen közreműködni.
Címlap